COMUNICAT DE LA PLATAFORMA

A propòsit del Ple de l’Ajuntament celebrat el passat 2 de maig de 2007, la Plataforma en Defensa de la Serra de Marina i Can Zam volem aclarir que vam donar carbassa a l’Ajuntament i en especial a l’alcalde per la gestió municipal duta a terme en aquests últims quatre anys.

Amb aquest gest no rebutjàvem tot el que l’Ajuntament ha fet en aquest període. Quatre anys de mandat, més de 600 persones treballant a la Casa Gran i una pila de diners donen per molt. Només faltaria que tot s’hagués fet malament!

Però creiem que pesen més els aspectes negatius que els positius. Santa Coloma segueix sent una ciutat poc habitable, amb poca qualitat de vida, i no ens sembla que estiguem en el camí de superar aquesta situació, més aviat al contrari. Se segueix fent més densa la ciutat pujant edificis altíssims i construint blocs de pisos als pocs espais lliures que quedaven. Les escasses zones verdes que s’habiliten tenen més ciment que plantes, arbres i gespa. Santa Coloma és una de les ciutats on més s’han encarit els pisos. Uns 13.000 colomencs i colomenques es troben en alt risc d’exclusió social. Falten guarderies, falten residències d’avis, falten centres de rehabilitació. La majoria de caps de setmana, Santa Coloma és un desert d’activitats culturals i d’oci. Can Zam encara no és el gran parc verd i frondós que ens mereixem. L’Ajuntament encara no ha posat data per convertir l’antic col·legi Miguel Hernández en residència d’avis. Etc., etc.

Però sobretot volem destacar que l’Ajuntament està construint Santa Coloma sense els seus ciutadans. El Reglament de Participació Ciutadana és completament insuficient i ni tan sols s’ha aplicat del tot. El Full Informatiu i els altres mitjans de comunicació públics segueixen sent propaganda de l’equip de govern, sobretot de l’alcalde. A les entitats que no són de la seva corda política se’ns posen traves i multes per fer actes al carrer. L’alcalde actua sovint de manera prepotent i intimidatòria. Etc., etc.

Aquests dies, l’alcalde ha promès pagar els llibres de text a tots els escolars de la ciutat.  Nosaltres hem estat sempre i estem també ara a favor de la gratuïtat de l’educació i, per tant, de la dels llibres de text. Però no podem acceptar el procediment seguit per implantar-la, completament personalista i electoralista, i ens preguntem, a més, si Santa Coloma no té altres necessitats socials més prioritàries que aquesta; en qualsevol cas, creiem que abans de prometre una inversió d’aquesta magnitud hauria calgut consultar les entitats ciutadanes.

Esperem que el proper consistori tingui més en compte els veïns i les entitats (no sols uns dies abans de les eleccions) i que tots els dies de l’any es preocupi més pel benestar dels ciutadans i menys pel benestar dels constructors o per fer electoralisme i política d’aparador. Per part nostra, ens comprometem a seguir de prop les actuacions del futur nou consistori i a continuar lluitant per una Santa Coloma més justa, participativa, habitable i sostenible.

Plataforma en Defensa de la Serra de Marina i Can Zam3 de maig de 2007

Tot seguit el comunicat emès per la Plataforma en Defensa de la Serra de Marina i Can Zam:

adminGeneralCOMUNICAT DE LA PLATAFORMA  A propòsit del Ple de l'Ajuntament celebrat el passat 2 de maig de 2007, la Plataforma en Defensa de la Serra de Marina i Can Zam volem aclarir que vam donar carbassa a l'Ajuntament i en especial a l'alcalde per la gestió municipal duta a...Santa Coloma de Gramenet